Logo nedir? Lafız medlulı olarak mahiyet karşılığı dilimizde amblem olan, bir emekin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, medlulını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak emekletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı emeki sembolize edebileceği üzere, markanın kendi medlulı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çallıkışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara mevla mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük medlulının dışında, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı meydana getirecek olan koca veya kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı oldukça önemlidir. Vesair taraftan logo tasarım çallıkışmasını meydana getirecek koca veya kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çallıkışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çallıkışma sizin, emekletmenizin ve bundan ahir çallıkışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çallıkışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğemektirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çallıkışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş kayranı ile faaliyette bulunan şirketler için henüz çok tercih edilebilir. Hareketsiz bir sektörde çalışkanlık gösteren emekletmelerin ekseriya logoları dalü oyun paha. Lakin birden bir araba dal ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda belirtmek imkansızdır.
Logo ne emeke yarar?
İşletmeler için logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çallıkışın. Markaların logoları olmadan filvaki bellik olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple emekletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza salim adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çallıkışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir zevahirte teşhisnmasını sağlayan emekaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, palas anlaşılır, kanalırlanması palas, olabilir evetğunca az nüshada renkten oluşvarlıkıdır. Her çtay baskı ve kesit tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok önemli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa amil vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya önemli beis verir.
Logo layihamcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin yürekğine amelî olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nasıl teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatısaf lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün üstelik sıkıntısızılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket için logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı medlul hizmetında bu malumat çok önemlidir.